Přední Žalý

Jak jsem již psala, udělali jsme si výlet a to na Přední Žalý. Je to vrch v nadmořské výšce 1019 m, mezi Beneckem a Vrchlabím. Na vrcholu byla postavena v r. 1836 dřevěná rozhledna, kterou v roce 1892 nahradila rozhledna kamenná, vysoká 18 m. Z ní by měl být krásný výhled na Krkonoše - na Sněžku, Černou horu, Zlaté návrší s mohylou Hanče a Vrbaty a dále na Ještěd, Trosky a Bezděz. My jsme to štěstí neměli, protože viditelnost byla docela špatná. Jeli jsme do Herlíkovic a odtud lanovkou.Cesta lanovkou trvá asi 17 min. a musím přiznat, že se mi to
moc nelíbilo. Jednu chvilku jsem dokonce zauvažovala, že dolů půjdu pěšky, ale hned jsem tenhle nápad zavrhla, protože tu hroznou cestu z kopce, by asi moje kolena nevydržela. Zpáteční cesta mi připadala mnohem lepší a už se mi i líbila. Pokud se týká okolí rozhledny, byla jsem dost zklamaná. Začali tam stavět restauraci, která se mi tam osobně, vedle té rozhledny moc nelíbí. Já bych si tam spíš dokázala představit několik menších stánků ve stylu krkonošských roubenek s různým občerstvením, kde by neměly chybět po horácku sejkory, jinak bramboráky. Okolo by se mi líbily dřevěné stoly a lavice. Restaurace mi připadá moc "hromotlucká" vedle štíhlé rozhledny. Na stavbě myslím, letos nikdo nepracoval, protože byla zarostlá kopřivami a taková zpustlá a to mi dost vadilo. Ale sluníčko svítilo, kolem lesy, tak to ten prvotní dojem trochu "vyžehlilo". Tady je pár obrázků, ale opravdu by to chtělo lepší viditelnost a taky lepší foťáček (už jsem si psala Ježíškovi).

cesta lanovkou z Herlíkovic na Přední Žalý
. . .18 m vysoká rozhledna. . .
. . . rozestavěná restaurace. . .
. . . při výstupu na rozhlednu na nás "volala" sojka a moudře se dívala sova . . .
. . . tady by za normální viditelnosti měla být hezky vidět Černá hora. . . .
. . . Kotelní jámy . . .
. . . tady je trošičku vidět Sněžka . . .
. . . a jedeme dolů. . . a pod námi spousta vřesu. . .

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie