Vánoční dárek

Včera jsem něco hledala ve sklepě a otevřela jsem krabici, ve které byl vánoční dárek, který dostala naše dcera asi před třiceti lety a který představuje šikovnost a um lidských rukou. V podniku, kde jsem pracovala dělal vrátného starý pán, který si krátil čas hlídání, hlavně v noci a taky trochu vylepšoval důchod, vyřezáváním různých věcí. Lampiček, lustrů, hraček zkrátka všeho možného. Každá věc byla malé umělecké dílo a nedokázala jsem pochopit, jak jeho udřené ruce mohou vyrobit takové jemné věci. Požádala jsem ho, jestli by dceři k Vánocům neudělal nábytek pro panenku. Když jsem ho pak uviděla, zatajil se mi dech a i dcera byla nadšená. A když vyrostla, schovala jsem ho pro možnou vnučku. Leč vnučka nebyla, ale byli dva kluci. Ale i ten starší si tuhle hračku oblíbil. A nyní nábyteček i s panenkami čeká ve sklepě, jestli si s ním zase bude někdo hrát. I když nevím, teď v době Barbie a jejího kouzelného domečku, kočáru a nevím čeho ještě. Ale posuďte, jestli stojí za schování.
pečlivě vypracované uchycení trnože u stolku
jemná řezba na lavici a křesílkách . .
funkční otevírání skřině i zásuvky u toaletky . . .
detail skříně, zvlášť vyrobený malý pantík a držátko otevírání

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie