Naše město

Chtěla jsem nafotit nějaké záběry z mého rodného města, ale počasí mi nepřeje, je pořád šedivo a ať se snažím já i Goliáš, lepší fotky zatím nejsou. Mému pobláznění s fotografováním se nejdříve dcera smála, ale taky ji to nějak začalo bavit. Takže některé obrázky jsou i její. Taky všechny fotky nejsou z jednoho dne, některé jsem pořídila ještě když bylo málo sněhu a vyjimečně chvilku hezky. Teď už máme sněhu až až. Dnes opět celý den sněžilo, jako když roztrhne peřinu.

Zrovna tyhle záběry našeho náměstí, které je téměř pravidelné s rozměry 100 x100m, jsou foceny z okna radnice dcerou. Vánoční výzdoba stále ještě svítí a teď v tom sněhu to vypadá líp, než když jsem to já fotila po dešti.
Radnice - sídlo Městského úřadu
. . u vchodu na radnici je na každé straně ve výklenku socha - Karla IV. a Jiřího z Poděbrad
. . . naproti radnici stojí secesní budova České spořitelny a městského muzea
. . . v blízkosti náměstí je děkanský chrám sv. Vavřince z roku 1305 . . . .
. . . dominanta našeho města, na kopci "metličanský kostel" sv. Jakuba Většího, který byl strašně zdevastovaný. Nyní je kostel opravený a pořádají se v něm výstavy a koncerty. . . .
a ještě jednou kostel sv. Jakuba, tentokrát v chumelenici a z jiné strany . . .
park u sv. Trojice
. . . s kostelem zasvěceným sv. Trojici
a v tomto parku stojí i bývalá židovská synagoga, nyní modlitebna církve evangelické
. . . a když už jsem začala s těmi kostely tak ještě jeden - hřbitovní kostel Sedmibolestné Matky Boží postavený podle plánů pražského architekta Josefa Mockera, postavený od základního kamene po vysvěcení za 3 roky . . .
Myslím, že už toho je dost, takže ještě něco z našeho města zase příště.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie