Dobruška


Naši poslední zastávkou byla Dobruška, která je označována jako jedna z nejkrásnějších vstupních bran do Orlických hor. Nejstarší písemná zpráva o Dobrušce jako městě je z roku 1320. Od 16. stol. se město stalo hospodářským centrem Trčků z Lípy. V 19. stol. se na Dobrušsku vytvořilo jedno z ohnisek národního obrození.
Tolik velmi stručně o Dobrušce písmenky a nyní pár obrázků.
. . . chtěla jsem vyfotit krásné náměstí s podloubím, ale zabránil mi v tom, jak vidíte, trh a tím pádem i spousta aut. Takže je pouze částečně vidět cenný mariánský sloup z r.1736 se sochami světců.. . .

. . . pak se mi moc líbila v rohu náměstí kašna nebo nevím jak bych to měla nazvat, koule, točící se na vodě, která byla lákadlem pro děti. . .
. . . a jestlipak poznáte, co je tohle za domek. . .
. . . a pokud jste hned neuhodli, tady je vysvětlení. . .

. . . vrátili jsme se na náměstí, kterému vévodí budova radnice s věží, ale já jsem už svěží nebyla, právě naopak, (možná, že za to mohlo i malé pivo, které jsem si po opožděném obědě dala), takže jsem se zastavili na kafíčko a manžel si dal i svoji oblíbenou kremroli. . .
. . . pomník F. L. Věka, který byl odhalen v r. 1962. . .

. . . a tady krásně opravený dům, jak jinak než . . .

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie