Zámek Lešná

Článek o zámku v Lešné jsem měla připravený ještě než jsme opět narychlo odjeli na hory, ale už jsem ho nezveřejnila. Docela jsem byla rozladěná stálými změnami při vkládání obrázků atd. ale co je hlavní, nejdou mi vkládat komentáře, stále mi to hlásí "vyplněný součet je nesprávný", takže možná bude tenhle článek taky poslední. Pokud máte některá nějakou radu, abych mohla komentíky vkládat, poraďte, nerada bych končila s blogováním, ale když by mi nešlo psát komentíky, tak bych asi skončila. Takže prosím poraďte.
Když už jsme byli v Luhačovicích po páté, rozhodli jsme se, že tentokrát budem hodně cestovat, ale nakonec z toho kvůli velkému teplu moc nebylo. Navštívili jsme zámek a ZOO v Lešné a stálo to za to. Zámek je naprosto úžasný a moc mi připomíná zámek Žinkovy. Je v nádherném parku, ve kterém je i Zoo, ale o ní příště. Dnes pár obrázků zámku, jehož výstavba započala v roce 1804, Nejprve vznikla stavba určená jen k chovu bažantů a sloužící současně jako obdlí správce bažantnice. Původní lešenský zámek byl dokončen roku 1807 byl majetkem rodiny Seilernů, kterým sloužil pouze jako letní sídlo. V roce 1887 se tehdejší majitel František Seilen rozhodl pro stavbu zámku krásnějšího a reprezentativnějšího. Nechal tedy původní zámek zbourat a na jeho místě byl roku 1891 postaven nový zámek. V letech 1892 až 93 se budoval interier zámku, při jehož budování se penězi nešetřilo a vzniklo tak nádherné sídlo s přepychovým obložením stropů a stěn. Krásný je i nábytek dovezený z Londýna a látky na čalounění dovezené z Paříže. V zámku bylo zavedeno teplovodní ústřední topení, vodovod s teplou i studenou vodou, splachovací toaleta, koupelny i domácí telefon. Zámek byl i plně eletrifikován. Nový zámek byl sídlem Seilernů do roku 1945.
Pohled na zámek z boční strany

. . . tady je přední část zámku . . .

ještě jednou zámek zepředu, jsou tu vidět i nádherné záhony drobných růžových růží,

kvetoucích na břehu jezírka s vodotrysky. . .


a kousek dál jezírko s krásnými lekníny

a takle vypadá zámek zezadu z parku. . .

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie