Maminčiny vdolky

Honila mě mlsná, ale na něco jiného než sladké koláčky, buchty nebo metynky, To peču pořád, muž je má rád. Já si sice taky kousek vezmu, ale jen když je to čerstvé, tedy jestě trochu teplé. Zatím mi to nic nedělá, ale muž to takhle nemůže, ten až druhý den. Takže chuť byla na něco jiného. Přemýšlela jsem a pak mě napadly maminčiny vdolky s mákem. Odpoledne se zastavila dcera a hned v chodbě začuchala a ptala se, co jsem pekla. Na mou odpověď, že vdolky, zajásala: "Sem s nima, od rána na ně myslím, že je v sobotu upeču, tak to si dám už dnes". Vnouček, který přišel s ní měl starost, jaká je v nich nádivka a když se dověděl, že žádná, tak se trošičku ofrňoval, že jen ochutná, ale pak do něj taky padaly jak do studny.

Maminčiny vdolky s mákem

1 kg hladké mouky
1 vejce
2 žloutky
1 tuk na peční Hera nebo podobný
1/2 l mléka
1 lžíce cukru
2 kostky droždí
1/2 prášku do pečiva
sůl
Do mouky vlijeme vlahý rozpuštěný tuk, přidáme ostatní ingredience a nakonec kvásek. Vypracujeme těsto a necháme vykynout. Z vykynutého těsta uděláme bochánky, které máčíme do v misce rozšlehaného bílku s trochou mléka a pak je namočenou stranou obalíme v máku. Dáme na plech a ještě necháme chvilku kynout. Upečené potřeme rozpuštěným máslem. Z této dávky je cca 60 ks.
Někdy do nich maminka dávala vypeckované švestky nebo povidla, ale to je pak neobálela v máku. Vdolky jsou vláčné a když vydrží dýl, což se nestává, mohou se rozříznout a namazat máslem a medem a je to taky dobrota.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie