Mumlavský vodopád

Loni jsme se koncem srpna, když jsme byli na chalupě, vydali na výletek do Harrachova, kam jsme ale nedojeli a jak jsem již psala zdevýsledkem bylo nové autíčko. A protože mu je tím pádem rok, jeli jsme na garanční prohlídku a protože jsme byli objednáni na ráno, rozhodli jsme se, že loňský výlet napravíme a zajedeme do Harrachova. Dojeli jsme do Jablonečku a sotva muž vjel do dílny, začaly padat velké kapky vody, v tu chvíli byla tma jak v noci a začala pěkná bouřka. Byli jsme rádi, že jsme mohli zůstat v autosalonu. Pan majitel nám přinesl kávičku a posadil se k nám, povídali jsme o všem možném, takže to krásně utíkalo. Asi za hodinu přestalo pršet, tak jsme vyrazili na obhlídku Jablonce. Nakonec se ukázalo i sluníčko, takže jsme mohli plánovaný výletek uskutečnit. Auto jsme nechali na záchytném parkovišti a vydali se k Mumlavskému vodopádu., který leží tak 1,5 km od rekreačního střediska Harrachov. Jak je jasné z názvu, tvoří je řeka Mumlava, která protéká žulovým řečištěm a voda padá do hloubky 12m. V řečišti jsou vytvořeny prohlubně až 6m široké, jsou to "obří hrnce" nebo tzv. Čertova oka, která se vytvořila pohybem vody a kamínků.
. . . vyjíždíme a po pár km se nám naskýtá tenhle pohled. . .


. . . chaloupka v Jablonečku, kterou jsem nemohla nevyfotit. . .

. . . šlapeme lesní cestou a já opět chválim své kamarádky hůlky, ještě že mi je dcera koupila i přes můj počáteční odpor . . .

. . . pařez i kořeny stromů obrostlé mechem a kapradím. . .

. . . a jsme u vodopádu . . .

a mě napadá, že když jsme tu byli před lety s vnoučky, chodilo tu hodně mladých lidí s dětmi, ale teď je doprovázejí většinou pejskové. Tady ti na fotce s sebou měli hned dva krásné vlčáky a musím říct, že i velmi poslušné. . .

. . . vodopád hodně zblízka.. .

. . . obří hrnce, tady to není tak dobře vidět. . .

. . . tady už je to lepší. . .


. . . a ještě hořec. . .

Harrachov jsme si nechali na příště, byli jsme dost ucaprtaní, hlavně já, a protože se nedá zaparkovat nikde blíž, museli bychom dojít ještě těch 1,5 km pěšky z parkoviště do Harrachova, projít ho a potom zpátky a to už by bylo, ještě po ranní procházce Jabloncem, docela dost.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie