Hubovec

Na houbách jsme na chaloupce sice nebyli, nějak se nedostával čas nebo jsme byli tak zmořeni, že bychom do lesa na kopci snad ani nevylezli, ale pár hub přinesla sousedka, tak jsem udělala krkonošké jídlo, hubovec, jak mě ho naučila horská kamarádka. Maminka, ač byla z hor, hubovec nedělala nebo si už nevzpomínám, ale je to náramná mňamka. Patří do něj 10 ingrediencí a to podle chuti, všechny nakrájené na kostičky.

Recept
cca 8 housek
houby dle chuti (mohou být i sušené, povařené ve vodě)
větší cibule
česnek dle chuti
sůl
pepř
mléko
anglická slanina (dřív ji nedávali, ale je tam moc dobrá)
2 vajíčka
hrstička krupice
vše smícháme ve středně husté těsto a nalijeme do pekáčku na rozpálený omastek. Pečeme na 180 st, do zlatava.

Když jsem byla u druhé kamarádky, nabídla mi hubovec, na kterém byly zapečené švestky. Koukala jsem na to divně a přiznám se, že jsem myslela, že to nespolknu, ale bylo to moc dobré, takže u nás se o té doby dávají navrch i švestky.

Takhle to vypadá před pečením, podotýkám, že litinový pekáček je po mé babičce, takže se v něm upeklo už hodně pokrmů, a taky je to na něm vidět, ale nedám na něj dopustit. . .

. . . je upečeno. . .

. . a můžeme baštit, jen nezapíjet pivem, alkohol a houby nejdou dohromady, mám to vyzkoušené na vlastní kůži, nebo spíš žaludek. . .

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie