Martinský trh

Včera se u nás konal Martinský trh. Docela jsem se těšila, že hned ráno vyrazím, protože mám moc ráda tu předvánoční atmosféru. Leč nezadařilo se, na trh jsem se dostala až odpoledne, kdy už někteří stánkaři balili. Ale i tak jsem prošla celé náměstí a i když jsem neměla v úmyslu fotografovat, velká vyřezaná socha královny mě přiměla k tomu, že jsem foťáček nakonec vytáhla. Proč socha královny - protože naše město je jedním z královských věnných měst. Všechna tato města byla od počátku 14. století českými králi odkazována jejich manželkám. Hradec Hrálové, Chrudim a Vysoké Mýto dal Václav II. Elišce Rejčce (1307), později je Karel IV. daroval Elišce Pomořanské. Ještě později přibyla města ostatní Mělník, Dvůr Králové, Trutnov, Polička, Jaroměř a nakonec se královským věnným městem stal Nový Bydžov (1569). Věnná města byla zdrojem důchodů českých královen.
A tak místní umělec dřevosochař Martin Kučera vytvořil pro naše město tuhle krásnou královnu z bílého topolu. Jsem moc zvědavá, kde bude umístěna, mě by se líbila na náměstí, v rohu před radnicí. Myslím, že by ji to tam moc slušelo a že by tam pod dohledem kamer byla i ve větším bezpečí. . .


a když už jsem začala fotit, nemohla jsem vynechat dřevosochaře při práci. . .


. . . ani "zátiší s nářadím"

. . . vyfotila jsem i další výtvory, ovšem už téměř nebylo co, už bylo téměř všechno rozebráno. Jen za tu chvilku, co jsem tam okukovala, byly prodány dvě sochy, tahle krásná zvonička . .

. . . a tenhle naprosto úžasný havran, který mě doslova učaroval, jenže než jsem se rozmyslela, jestli by mu to u nás na balkoně mezi kytkami slušelo, už si ho koupila paní pro manžela k Vánocům. No řekněte není skvělý. . .




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie