Domažlice

Další naší zastávkou bylo centrum Chodska - Domažlice. Trhová osada tady chránila zemské stezky už v 10 stol, a v letech 1262-65 tu vybudoval Přemysl Otakar II. královské město společně s Chodským hradem.
. . . částečně dochované hradby s Dolní branou. . .

. . . pohled Dolní bránou na náměstí, kde se zrovna konala nějaká akce a uprostřed byl velký stan, který překážel ve výhledu.. .

. . .pohled přes náměstí na kostel Nanebevzetí Panny Marie. . .

. . . dominantou náměstí je 56 m vysoká a o 70 cm vychýlená věž, původně hláska, dnes součást kostela a upravená jako vyhlídkové místo. . .

. . . opravené měšťanské domy ze 14 až 16 století, které jsou součástí městské památkové rezervace, já bych tedy z náměstí udělala pěší zónu, je krásně upravené a auta to ruší a znečišťují. . .


. . . radnice Domažlice. . .

. . . chodský hrad, z původního hradu se zachovala jen válcová věž . . . v roce 1316 se sem uchýlil do bezpečí Jan Lucemburský . .

. . . budova Gymnasia, založená r.1871, se kterou jsou spjata jména významných profesorů či žáků, jako např. J.Š Baar, K.M.Chod a další. . .

. . . náměstí s věží, radnicí, Dolní bránou a překážejícími auty. . .

. . . v jednom domě byl v podloubí malý obchůdek s chodskou keramikou, které jsem tentokrát odolala, ale to jen proto, že téměř všechno, co tam měli už ve sbírce mám, ale neodolala jsem, hádejte čemu, no jistě, panence v chodském kroji. . .

. . .kus za Domažlicemi, už ani nevím, jak se vesnice jmenovala, měli na chalupě, mezi okny, namalovaný obraz, tentokrát mi muž na vyfocení zastavil. . .

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie