Všude plno vody

Nejdřív vás chci všechny pozdravit. Už delší dobu se chystám na ukončení mnou vyhlášených prázdnin, ale současné deštivé počasí mě k tomu trochu víc donutilo. Přece nemohu nechat bez povšimnutí záplavy.
Včera jsem se podívala z okna a na lukách jsem viděla něco, co tam běžně nebývá, totiž vodu. Cidlina se vylila z koryta tolik, že to napamatujeme nebo alespoň nemáme fotograficky doloženo. Podle zaplavených luk, která jsme viděli z okna bylo jasné, že se pěšinou, kterou obvykle k Cidlině chodíme rozhodně nedostaneme, takže jsme vzali auto, objeli město, ale ani tady jsme se na mostek, ze kterého fotívám vůbec nedostali.

Pohled z okna. . .

. . . přijíždíme ke Koláči, o kterém jsem se už několikrát zmiňovala, je to jinak kruhový rybníček, uprostřed s ostrůvkem,
ze kterého dnes není téměř nic vidět. . .

. . . silnice, po které bychom měli vyjet na mostek mizí ve vodě. .

. . . k mostku se opravdu nedostaneme, muž má sice 100 chutí vyzkoušet, jak by to Dastíček projel, ale já silně protestuju, kde se budeme otáčet a nebo jestli budeme tou vodou couvat zpátky. Nakonec vyhrávám, zastavujeme. . .

. . . a za námi vzápětí další dvě auta. Přes silný déšt všichni debatujeme o té hrůze a fotíme. . .




- - a nakonec konstatujeme, že je dobře, že jsou okolo luka, že tu vodu zachytí. Jak jsme se mýlili, dnes ráno už hlásil místní rozhlas, že koryto Cidliny se má zvýšit až na 3 m, blízké ulice jsou zatopeny a uzavřeny, evakuována školka. Asi se tam přes přísný telefonický zákaz dcery, ať mě ani nenapadne jít někam fotit, půjdu podívat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie