Zase chaloupka

Nejprve pozdrav všem a omluva, nevím čím to je, ale stále mám málo času. Je pravda, mám dost práce a když sedím do večera u počítače, pak teprve večeře a trochu kultury či raději dobrý dokument u televize. Začátkem července se vyskytlo okénko, tak jsem na nic nečekal, že někdo zavolá a hurá na chalouku. Bylo už také potřeba posekat louku, takže jsem spojil příjemné s nutností. Vnoučkům na sobotu a neděli do toho něco přišlo, a z práce se nemohli uvolnit. Pár roků máme motorovou sekačku takže práce je lehčí, ale zase se s ní člověk naběhá. Abych si ulehčil práci, posekanou trávu jsem nechal uschnout, v tom týdnu bylo hodně horko. Dal jsem ven teploměr a ve stínu ukazoval 31°. Po zaschnutí pak shrabal a na plachtě odtáhl pod stromy aby tráva zmizela a louka byla čistá. Dříve jsem to sekával kosou. Když jsme přijeli v pátek odpoledne, tak nedříve něco kolem chaloupky, pak navečeřet, trochu "vorazit" a dát se do sekání. Svítilo tam na sloupě večerní osvětlení, a tak to šlo sekat asi do jedenácti hodin, to se ve vsi osvětlení vypnulo. Já totiž nejsem skřivánek, tak pokud je to možné udělám práci večer raději než si ráno přivstat.
Abych se vrátil do toho začátku července. Opravdu bylo venku velké teplo, na sluníčku se nedalo nic dělat, jen trošku obrátit posekanou trávu aby lépe proschla a po chvilce do chaloupky, uvnitř byl krásný chládek jen 21 - 22°. Za celý týden co jsem tam byl jsem nemusel v kamnech zatopit. Přesto se mě povedlo udělat pár fotek. Už dlouho lípa tak krásně nekvetla, a ta vůně, nepamatuji kdy tak silně voněla, šířila se daleko omamná vůně. Tak jsem natrhal dva košíčky květu, na půdě usušil a přivezl jeden košíček dceři, v zimě bude čaj určitě dobrý. Pod náspí je takový záhonek co si tam Ivanka udělala z vyvezené hlíny (opravdu žádná dobrá zem) a pěstovala tam nějaké kytky. Mezi tím a po okraji se začaly uchytávat lesní nebo travní ? jahody a protože já tam nic nesázel ani nezasil, tak to jahůdky pro sebe uchvátily celé. Je to záhonek tak 2 x 1,5 m a tolik jahod na něm nikdy nebylo. Nasbíral jsem je do nádobky, z toho kousku jich bylo víc jak 3/4 litru a šup s nimi do mrazáku.

nejprve východ měsíčku nad Rychlovem

Ivančiny růžičky


takhle ta lípa kvetla




jahodová plantáž




nejenom lipového květu a jahod, urodilo se i mnoho šišek, na horách


ale i u nás je spousta šišek

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie