Tak opravdu přijel!

Kdo? No přece svatý Martin na bílém koni a kupodivu jak předpovídali meteorologové tak o den dříve. Ráno když jsem se probudil, kouknul z okna, hned jsem šel pro foťák. Něco jsem vyfotil směrem na jihovýchod, více na západ. Velkou radost jsem z toho neměl. Zkátka už mám jiný podled na svět než před 65-ti lety. Tenkát to byla radost, přijde zima, sáňky, brusle, to bude prima. Dneska, akorát všude mokro, klouže se to a je z toho mokro v botách. To už jsem tady jednou psal, že čím jsem starší, tím mě je zima protivnější. Copak kdyby to byla taková pěkná "podle Josefa Lady", bylo by to o něčem jiném. Dneska sníh málokdy vydrží, hned se musí silnice a ulice sypat drtí nebo solí a je z toho břečka. Jenže za Lady to bylo hlavně o koních a saních, žádná auta, tak nebylo potřeba, ba ani se nemohlo, solit ani sypat drtí, ba bylo by to přímo proti zdravému rozumu, jak by to ti chudáci koně zvládali na drsných cestách. Koním se tenkrát do podkov šroubovali zvláštní do špice skované šrouby, aby jim to na sněhu případně ledu neklouzalo. Ve foťáku mám nabíjecí baterie, už tam byly dlouho, jestli se pamatujete tak od "sedláků u Chlumce", a zase dosloužily. Myslel jsem že to hned "za tepla" dám na blog, takže jsem šel pro náhradní baterie. Ouha i ty po instalaci do foťáku jen dokázaly vysunout objektiv a konec. Nabíjel jsem je hned po "sedlácích", ale za těch pět měsíců u nich došlo k samovybití. Ven se mě vůbec nechtělo jít koupit nové baterie, alespoň tužkové, a tak jsem začal přemýšlet kam že jsem si ty náhradní tužkové baterie uložil aby byly doma pro všechny případy. Uložil jsem si je moc dobře protože jsem je nemohl najít. Jako hlupák jsem kolem nich při hledání několikrát prošel aniž bych si jich všimnul, tak jsem to vzdal. Odpoledne sedím v obýváku a přide mě kouknout na misku co je v obývací stěně, a ejhle svazek čtyř baterií ještě ve folii na misce ležel. Tak jsem je dal do foťáku, fotky stáhnul, a tady některé jsou.

pohled k jihovýchodu



po vyklonění z okna, pohled téměř k jihu


tradiční fotky k západu, je tam lepší rozhled



tady jsem se pokoušel zachytit padající sníh, ale dal jsem moc dlouhý čas a clona to neuclonila, je to přesvětlené


tak alespoň malá oprava


Tak to je zatím všechno, do oběda to stejně všechno roztálo. Moc pozdravů všem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie