Všehochuť

Tak nevím čím to je, ale připadám si stále více ničemný. Skoro bych řekl, že mě "musí hanba fackovat", že si nedokážu najít chvilku a něco stvořit tady na blogu. Sice si sebou občas vezmu foťák, něco nafotím, a tím to končí. Je sice trošku pravda, že dělám nějakou práci na počítači a pak už nemám sílu dál sedět a něco tvořit. Protože jsem stvořil něco na začátku července, přemluvil jsem se a pokusím se něco tady spáchat.
Začnu trochu po pořádku s rybníčkem. Pamatujete se na rybníček s nutriemi, asi před 3-mi lety. Jednu dobu, vloni bylo takové sucho až v potoku přestala téci voda a rybníček vyschnul. Všimnul jsem si toho při jedné projížďce, a rozhodl se, to musím přijet vyfotit. Jenže dva dni jsem se k tomu nedostal, pak začalo pršet a rybníček se trochu zaplnil a už nemělo význam ho fotit. Při jedné cestě za vnukem jsem jel kolem, ale tentokrát jsem se vrátil a vyfotil. Po tom deští před 3-mi lety když se rybníček trochu zavlhčil, zarostl trávou, ta je tam dosud, vody málo, tak ani nevím kam se nutrie odstěhovaly.
Při jednom pobytu na chaloupce jsem si udělal výlet do Vrchlabí. S Ivankou jsme tam chodívali často a fotili park a kachny v rybníčku. Tentokrát jsem udělal výjimku a zašel výše nad zámek. Postavili tam novou budovu Správy krkonošského národního parku. Jestli jste někdo na Seznamu viděl pořady s arch. Gebrianem, ten navštěvuje u nás některé stavby a hodnotí co se povedlo a co moc ne. Tady o této stavbě se vyjadřoval docela pochvalně, zvláště o dřevěných obkladech stěn. Je pravda, většinou s ním souhlasím i přes rozdíl více než jedné generace. Uvnitř jsem sice nebyl, ale obklady stěn v budově KRNAPu bych si představoval spíš z materiálu které jsou z Krkonoš. Smrky, jedle, javory nebo kámen. Nejspíš to bude tím, nejsem vystudovaný architekt a rozdíl generací také udělal své.
Kostel je shodou okolností též zasvěcen sv. Vavřincovi jako u nás, ale ten ve Vrchlabí byl vysvěcen až teprve koncem 19-tého století a tak je skoro o 600 let mladší než u nás.
Na sv. Vavřince je u nás pouť a tak fotky z pouti by neměly chybět. Vloni jsem fotil večer a ty večerní fotky mají větší kouzlo než to co jsem nafotil letos. Jinak bych řekl že sláva poutí celkově upadá. Před pár lety dvě ulice které ústí do náměstí v délce 200 - 250 m byly po obou stranách plné stánků, jeden vedle druhého. Letos jich bylo tak asi jen 20 - 25 v obouch ulicích dohromady.
Letos se u nás pořádal poprvé FOOD festival v parku u sv. Trojice. Ze zvědavosti jsem vyrazil, ale brzo. Šel jsem po 9-ti hodinách a oficiálně to mělo začít až v 10 hodin. Něco jsem vyfotil s tím, že odpoledne se tam vrátím a nafotím trošku podvečerní atmosféru. Jenže asi v 5 hod volala dcera zda se tam chystám, ať ani nechodím, většina lidí šla domů, tak jsem si ušetřil druhou cestu. Z fotek je vidět jak málo lidí tam bylo, dcera sice říkala že po obědě tam bylo docela plno a měli prý u stánků všelijaké pochoutky, kromě klasiky pivo a klobása, také speciality, různé brouky, smažené i jinak připravované.
Nakonec nechybí trošku podzimní nálady, i když je to focené podle astronomů ještě v létě. U nás se ale říká, "bydžovská pouť, a podzim je na krku". Jsou to kytky ze zahrádky co pěstuje sestra. Vloni měla spoustu krásných jiřin ve spoustě barev, jenže přes zimu některé nepřežily a z té barevnosti zůstaly jen červená a bílá.
Na závěr tyto houby vyrostly pod stříbrným smrkem, určitě tady jsou odborníci, co je to za druh. Se sestrou jsme si mysleli, že to je nějaký druh bedly, byly na hdně krátkých nohách.

rybníček bez nutrií

tradiční růžičky z hor



budova správy KRNAPu od zámku


a zhora z cesty


kostel sv. Vavřince ve Vrchlabí


a u nás o pouťové Mši Svaté


pouť bez kouzla



nyní u nás ta novinka




na podzim když kvetou jiřiny



a ty houby



tak jsem svůj rest trošku napravil a snad se polepším

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie