Ptačí období

Ještě byl sníh při mé první letošní návštěvě chaloupky, byla to jen kontrola, jsem si sebou ani nevzal foťák. Při obcházce kolem jsem si všimnul, že nán někdo "vyvrtal" díru do jabloně. Pak jsem tam byl ještě jednou zase na jeden den a opět bez foťáku. Při příští návštěvě, už na tři dny jsem sebou foťák měl a tak jsem tu vyvrtanou díru vyfotil, je vidět je to přesně jak vrtákem. Podařilo se mě náhodou vyfotit autora otvoru. Protože jsem tam dlouho nebyl, byl zvyknutý na klid, ten jsem náhodou porušil a proto byl velmi ostražitý a hned jak jsem se pohnul před dveřmi uletěl a už se neukázal, nebo jsem si nevšimnul. Při další návštěvě už byli v dutině mladé a trochu si na mně zvyknuli, tak jsou to tři fotky. Navečer bylo slyšet zpěv. Tak jsem ze dveří fotil. Na nejvyšším smrku seděl Drozd zpěvný. Už den předtím tam seděl, ale jak jsem vyšel ze dveří uletěl, proto ta fotka s tím černým trojúhelníkem vlevo nahoře je vlastně zárubeň a okraj střechy. Co je to za toho malého ptáčka, křídla zbarvená do červena, nebo do oranžova nevím, nikdy předtím jsem jej na chaloupce neviděl. Měl jsem naplánovánu za 14 dní další návštěvu na chaloupce. Jenže, mladší vnuk dával auto do servisu a potřeboval asi na týden půjčit auto aby mohl jezdit do práce. Potom zas počasí nestálo za moc, tak jsem se dostal až teď. Měl jsem naplánováno sekání trávy a prostříhání růží. Seděl jsem na lavici před chalupou a popíjel kávu, když se mě něco mihnulo bokem v oku. Tak jsem se tím směrem otočil a čekal co to bude. Byl to kos, nebo kosice a než jsem dopil kávu přiletěli ještě několikrát. Druhý den jsem chtěl prosříhat suché a staré výhony u růžiček. Musel jsem toho nechat protože ty suché výhony se táhly doleva kde bylo to hnízdo. Vylezl jsem tedy na půdu, pootevřel malé okno a ne zcela opeřená ptáčátka vyfotil. Růžička bude muset počkat až kosáčci odletí. Mezi tím co jsem byl doma na protější střeše cukrovali holoubci.

to je ten "vyvrtaný otvor"

to je on Strakapoud velký




v reálu focené na dálku ze dveří

tady je lépe vidět Drozd zpěvný


a co je tento ptáček nevím, nikdy jsem ho na chaloupce neviěl

to je ten růžový keř který bylo potřeba prostříhat


vlevo dolů pod červenou růžičkou cca 50 cm je hnízdo

a "obsah" toho hnízda 5 ptáčátek

naproti na atice se k sobě měl párek holoubků, holubička ale zájem neměla

tak se rozešli

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie