Všehochuť

Dobrý den všem, už je to půl roku co jsem se zmohl na tradiční příspěvek "Velikonoce". Nevím čím to je ale nic nestíhám. Jako důchodce, času fůra a kde nic tu nic. Občas něco vyfotím a říkám, to dám na blog, ale nějak se k tomu nemohu odhodlat, najít trochu času, sednout k počítači a zrealizovat nápad. Je to nakonec souhrn za toho půl roku, vlastně od Velikonoc. Kdykoliv mám možnost udělat nějakou fotku do dálky nebo nějaký detail a jsou k tomu příhodné podmínky neodolám. Ať to jsou Krkonoše na dálku nebo nějaký květ, zkouším to. Fotím univerzálním foťákem Canon co jsem kdysi dal Ivance k Ježíšku. Právě v té univerzálnosti foťáku je ale také háček. Jde s ním fotit všechno, ale na opravdu do detailu vyfotit některé náměty to není ono. Na dálku by byl potřeba foťák s kvalitním teleobjektivem, "dlouhé sklo", na detaily třeba hmyzu nebo květin zase jiné vybavení. Vzhledm k tomu že se s fotkami necpu do žádného uveřejňování v nějakém místním časopise nebo výstavě, pro naši, kde jsme byli, a nyní jen mou potřebu si myslím že to stačí, ba dokonce i na blog, vzhledem ke zmenšení to nevypadá špatně.
Začnu z minulého roku. Potřebovala prostříhat růžička před okny. Když z hnízda které tam bylo ukryté vylétla ptáčata tak jsem se do toho pustil. Nejsem žádný zahradník, ale řekl jsem si když jsou tu už hnědé nebo skoro suché výhony tak pryč s tím. Pustil jsem se do toho s vervou a když jsem si myslel to stačí, málem jsem se zhrozil. Říkal jsem si, jestli tohle růžička přežije bude to zázrak. Nejen že to přežila, ale teď na konci léta už jsem musel pár dlouhých výhonů zkrátit. V létě jsem byl chvilku bez auta, vnuk když měl dovolenou, potřeboval něco na přívěsu odvozit a tak si vypůjčil moje auto s tažným zařízením. Potom zas dcera jela na dovolenou a svěřila mě do opatrování kocoura aby mu samotnému nebylo smutno a nemusel tam kadý den chodit druhý vnuk nebo já a tím pádem jsem toho v létě moc nenacestoval.
Vyfotil jsem před chaloupkou trs trávy, vzal si šupléru a změřil průměr stébla trávy byl 4 mm. Potom metrem změřil výšku s kláskem na vrcholu, bylo to 1650 mm. Když to převedete do poměru tak je cca 1 : 400 a převedete na dnešní stavby které jsou úžasné, vysoké, ale proti přírodě nic moc.

tak nejprve ty Krkonoše na dálku, na horizontu je vidět (možná) mohyla Hanče a Vrbaty a u pravého okraje Vrbatova bouda


jaro u nás za chaloupkou


růžička po prostříhání


letos na jaře


nejdříve vykvetly červené květy


potom drobné růžové


v detailu


tady je ten trs trávy výšky 165 cm


tady je pokus o využití foťáku, zatmění Měsíce


s trošku větším přiblížením


tradiční pouť s nejvyšší atrakcí, ale zdá se mě, že chodí čím dál tím méně lidí, toto je v neděli asi po půl jedenácté


další pokus o detail


a na konec hlídaný kocour Eda

Někdy zas nashledanou a ať vás nepotká žádná nepříjemnost, ale jen samé radosti.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Sušení sena

Přání