Galantní poezie

Kdysi se mi do ruky dostala útlá knížečka Galantní poezie. Byl to soubor fancouzké galatní poezie, kterou upravil a přebásnil Radovan Krátký. Některí básničky vznikly už v 15 století. A protože mi připadaly tyhle verše vtipné, některé jsem si opsala a teď je objevila.

Diagnosa

Ptala se u lékaře Jana
zda je to lepší večer nebo zrána
/pokud se týče milování/,
a on jí řekl: Paní,
po ránu je to zdraví prospěšnější
zvečera je to zase zábavnější.
I řekla Jana mlsně, usměvavě,
že večer vždycky touží po zábavě,
že však teď bude kromě zábavy
od rána dělat více pro zdraví.

Upřímnost

Milenec v žáru lásky, se optal svojí krásky
zda by mu neposkytla onen kout,
v kterém by mohl slastně spočinout
Nezvu tak štědře na ta místa, řekla mu bez všech orací.
Zvláště když se tam někdo k odpočinku chystá.
Pod můj krov zvu jen lidi za prací.


Čtverák Robin

Robin chytal žabičky,
jimiž strašil holčičky.
Žel i jeho panáček,
byl jak malý žabáček.
Jel s ním jednou pomalinku
Klárce špásem po stehýnku
a ta vzkřikla s hrozným stonem,
dej ten neřád pryč a honem.
Neboj se, vždyť je to přec
pravil Robin, tamta věc.
Zaplať Bůh! Já měla strach,
žes byl zase na žabách.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechněm nelze vyhověti

Přání

Trocha poezie